Am avut, în sfârșit, o vacanță relaxantă la mare cu copiii!

În prima noastră vacanță din vara 2024 am fost în Grecia, am povestit aici despre vacanța noastră activă în Halkidiki. A fost o vacanță grozavă, dar obositoare. Am realizat că nu mă relaxez și nu mă odihnesc deloc în genul acesta de vacanțe, unde trebuie permanent să fac câte ceva și să fiu atentă la ceva, iar copiii permanent se plâng sau vor ceva.

Așa că pentru a doua vacanță, cea de final de sezon, am pus piciorul în prag și am ales o variantă all-inclusive în Bulgaria. Noi n-am mai fost niciodată la all-inclusive în străinătate, deoarece mereu soțul meu se opunea, nefiind stilul lui de vacanță. El preferă vacanțe în care să exploreze locuri noi, să viziteze diverse obiective și să fim zilnic pe alte plaje. Vă închipuiți cam cât de obositor e asta, totuși!

În plus, pe mine mă agasează teribili toată agitația asta din vacanțele de la mare: pune mic dejun/strânge mic dejun (de obicei închiriem apartamente, nu prea mergem la hoteluri), pregătește sacoșe pentru plajă, găsit loc unde să mâncăm la prânz și seara, cât costă șezlongul? dacă plecăm la prânz, ne putem întoarce în același loc? ce distanță e până la plajă, sus în mașină, jos din mașină, mi-e foame, mi-e sete, vreau o jucărie, îmi dai bani pentru tiribombe, nu ieșim și noi în seara asta, dar de ce am ieșit iar, eu voiam să stăm la cazare….. și așa mai departe….

Am reușit totuși să-l conving să mergem la all-inclusive, mai ales că venea și mama cu noi și clar era nevoie de o vacanță cu un ritm ceva mai domol. Pentru că nu mă pricep deloc la rezervat cazări (mereu e la ghici cu mine 😀 ), am ieșit la o cafea cu Iulia Bahovski de la MyRo.biz, care cunoaște cel mai bine Bulgaria și ea mi-a recomandat lanțul Melia. Am rezervat, în cele din urmă, la complexul Sol Nessebar Resort, hotel Sol Bay, care s-a dovedit o alegere perfectă și un raport calitate-preț extraordinar.

În primul rând, n-am mai stat cu grija nimănui. Plaja era super aproape, la fel și toboganele și parcul acvatic, piscina, activitățile organizate și zonele de luat masa, așa că fiecare putea să facă ce vrea, când vrea. Fără „mami, îmi iei înghețată?” pentru că înghețata era la liber, fără „mi-e sete, îmi iei suc?” pentru că aveau peste tot baruri de unde puteau să-și ia singuri apă și suc.

Dacă le era foame, mereu era câte ceva de mâncare pe undeva: ori mesele la restaurantul principal, ori la cele tematice (zona de burgeri și hot dog, zona germană cu covrigi, cârnați etc, zona cu fructe și prăjituri, zona cu paella, zona cu fish & chips, zonă cu sendvișuri etc).

Practic, n-am mai stat nici cu grija bugetului. Am plătit o dată și 99% dintre activități și servicii erau incluse. Dacă voiau la aqua park, puteau merge, dacă voiau la gonflabilele de pe mare, puteau merge. În plus, aveau și foarte multe activități organizate și asta i-a făcut să fie super competitivi și să nu mai declare că se plictisesc. Au participat la tir cu pușca, tir cu arcul, darts, bocce, volei pe nisip, zumba, tenis de masă etc

Dintre activități, preferatul meu a fost acqua gym-ul, unde am fost vreo trei zile la rând. Seara erau diverse spectacole, unele dintre ele foarte reușite. Bani extra am cheltuit doar seara, la bărcuțele pe apă pentru Vlad (4 leva) și pentru niște popcorn (5 leva) și o dată pentru Eliza când s-a dat cu SUP-ul (20 leva jumătate de oră).

Nu știu cum e în alte locuri de tip all-inclusive, dar aici a ajutat mult că plaja e aproape și că poți coborî pe o pantă, nu pe scări (de mare ajutor pentru persoanele cu mobilitate redusă). E drept că au o plajă destul de micuță, acum nu era aglomerat, fiind septembrie, și am găsit ușor șezlonguri, dar nu știu să vă spun cum e în plin sezon. Avantajul este, însă, că au șezlonguri și în zone cu copaci, unde e umbră mai multă.

Un alt mare avantaj pentru mine e faptul că poți să-ți iei bagaje mai puține, ceea ce înseamnă mai puține rufe de spălat la întoarcere 😀 Am văzut inclusiv că puteai să închiriezi prosoape de acolo, dar noi le-am avut pe ale noastre și nu mi-am mai bătut capul.

Eu am avut doar câteva ținute și nici nu prea le-am purtat. Ziua stăteam în costum de baie cu un caftan de plajă pe deasupra, iar seara mă schimbam într-o rochie sau trăgeam niște pantaloni peste costumul de baie (în caz că mai aveam chef de o baie nocturnă) și o cămașă pe deasupra.

Mi-am luat acești pantaloni noi de la Bonprix, care merg super bine de vacanță, sunt o combinație de in cu viscoză și sunt super confortabili și nu se șifonează așa mult (recomand o mărime mai mică decât purtați de obicei, mie 38-ul mi-a fost mare, plus că au și o inserție de elastic în talie, numai bună atunci când mănânci prea mult 😀 )

Rochia albă e de la Zara și în fiecare an zic c-o arunc, are un material absolut îngrozitor de călcat și uneori mi se pare că arată ca un halat de doctor 😀 Cu toate astea, reușește să rămână îndesată pe undeva prin șifonier și o scot în vacanțe la purtat.

*Și chiar am avut chef de o baie nocturnă într-o seară 😀 Și m-am cățărat și pe gonflabilele pe care n-aș fi îndrăznit să mă cațăr ziua, în văzul lumii.

Iar dacă totuși vreți să vizitați, să știți că în apropiere este centrul vechi al orașului Nessebar, unde găsiți și obiective turistice, magazine de suveniruri și priveliști frumoase. Noi l-am vizitat înainte să ne cazăm, pentru că știam că nu voi vrea să mai ies din resort după ce intru 😀

Ținuta mea de vizitat a constat tot în pantalonii portocalii de in – care arată splendid în poze (dacă vreți poze instagrammabile), un top bej de in+ viscoză (tot Bonprix) și o cămașă de in de la C&A, luată la reducere cândva înainte de Paște (v-am mai povestit că trebuie să mă protejez de soare și hainele de in mi se par cea mai bună variantă). Sunt haine pe care eu nu le port în mod normal (bej sau portocaliu, sau top de tip neckhalter, adică prins după gât cu un șnur), dar am vrut ca vacanța asta să fie o premieră pe mai multe planuri, inclusiv pe cel vestimentar.

Poșeta de pai e tot de la Bonprix dar dintr-o comandă mai veche și se potrivește foarte bine la ținutele de vacanță.

Vacanța la all-inclusive la Sol Nessebar Resort ne-a cucerit pe toți și am decis ca anul viitor să facem una mai lungă. Acum au fost doar 4 nopți, insuficiente pentru cât ne-am fi dorit, iar copiii și-au propus ca anul viitor să câștige și ei o medalie la una dintre competiții și să fie chemați seara pe scenă ca să fie premiați! Eu m-am relaxat foarte mult și chiar am simțit că e un concediu adevărat și pentru mine, unde pot face și eu ce-mi place, adică să stau pe plajă și să citesc, să mă plimb sau să merg la aqua gym!

Iar soțul… să știți că și lui i-a plăcut la all-inclusive. A participat și el la competițiile sportive (preferatele lui), a putut să bea un pahar cu vin sau bere, pentru că nu trebuia să conducă nicăieri, și a mâncat multă brânză și multe fructe, de asemenea preferatele lui în materie de mâncare. Per total, a fost o vacanță minunată pentru toată lumea!

Iar dacă aveți recomandări de alte hoteluri de tip all-inclusive în Bulgaria, vă rog să mi le lăsați în comentarii!

2 Replies to “Am avut, în sfârșit, o vacanță relaxantă la mare cu copiii!”

1. Totul arată minunat! La cât mai multe vacanțe de poveste!